sssfa

braze face

Kategori: Allmänt

alla ni som är födda med fina tänder ska vara glada att ni är det. vi andra som är födda med snea, krokiga, för många, för lite, förstora, försmå, för breda, för smala eller för dåliga tänder måste gå runt med metallbitar i munnen i flera år. vi får genomlida smärta genom att spänna åt och dra ut tänder, vi får plåtbitar som sitter uppe i gommen, som skaver och som gör att maten fastnar. vi kan gå runt och nyna och helt plötsligt upptäcker vi att vi har en gammal lök bit på tungan ifrån dagens lunch som fastnat i tandställningen och bestämde sig för att komma ner flera timmar efter att suttit fast där. vem vill ha det så? ni med fina tänder behöver inte åka ända till sahlgrenska för att få en liten sköljning, ni behöver inte räkna dagarna tills ni får något som ser ut som det tåg åker på i munnen. jag kommer ha spenat fastspänt på tänderna som ingen vågar säga till om, jag kommer höra "tut tut" i korridorerna när jag går förbi, jag kommer ha skavsår på läpparna men det är det värt för jag kommer få så fina tänder att alla som inte behöver tandställning blir avundsjuka. fast just nu är jag mer avundsjuk på dem som inte behöver.
ska nog börja räkna dagar, är trots allt bara 1 ½ månad kvar tills jag ser ut som en tågbana i munnen.

52 dagar kvar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: