sssfa

FUNDERINGAR/MENINGSFULLA ORD

Kategori: Allmänt


jag har länge funderat på vad kärlek egentligen innebär. 
handlar det om att hitta någon att leva sitt liv med eller någon man inte kan leva utan egentligen?
handlar det om att komma in i någons hjärta eller att ge personen hela sitt?

alla har ni nog någon gång känt den omtalade "fjärilar i magen" känslan som uppstår när vi ser en speciell person men hur många av oss har egentligen verkligen känt dem och inte bara inbillat oss. 
dessa "fjärilar i magen" är nog inte bara lite små pirr utan en extremt stor känsla i magen som inte bara påverkar den utan hela kroppen. 

men vem bestämmer egentligen vem som ska få mina fjärilar i magen att flyga runt av lycka? räcker det med att personen har den där särskilda charmen som får vilken människa som helst på fall eller krävs det att den personen gått igenom min själ utifrån och in, fastnat i mina tankar varje minut om dygnet och tagit hela mitt hjärta ifrån mig.

jag tror att vi själva väljer vem som ska få de där fjärilarna i magen att börja flyga, jag tror vi själva väljer vem vi blir förälskade i och att vi själva väljer vem vi ska dela vårat liv med. för det handlar trots allt inte om charmen, utseendet och den där gemensamma humorn utan det handlar om :

vem jag litar på för att kunna ge bort hela mitt hjärta och låta det stanna där.

Kommentarer

  • gisela säger:

    fint och så rätt going <3

    2011-12-05 | 23:28:46

Kommentera inlägget här: