sssfa

TURKIET 2010

Kategori: Allmänt



just nu sitter jag och tittar igenom alla bilder ifrån turkiet i somras.
denna resan var nog det roligaste jag gjort i hela mitt liv.
fy fasen vilken resa och vilken baksmälla man hade resten av sommaren.
här är några godbitar ifrån turkiet och vackra är dem inte med dem har allt sin charm.

först när vi kom till landvetter började hela bunten inklusive föräldrarna grina ett bra tag och så många kramar har jag nog aldrig fått. vi tog våra väskor och åkte upp för rulltrappan, nu fanns det ingen återvändo utan nu var vi på väg och kunde inte ångra oss.
flygresan gick bra, väl nere i turkiet var alla fyra en aning nervösa och visste inte om vi skulle skratta eller gråta men vi bestämde oss för att skratta och det gjorde vi ända fram till hotellet.

dagarna var fulla med sol och bad men jag kommer särskild ihåg den dagen det var molnigt, herregud vad arga vi var, vi som hade bestämt oss att komma hem bruna men den dagen såg det riktigt mörkt ut för det men varmt som satan var det.

de dagar vi inte kände för att bada i havet tillbringade vi i poolen och dem dagarna var oslagbara.
vi solade med olja för att brinna på solstolen, erica kunde inte släppa sin jäkla bok som hon alltid läste var vi än var och fulla var vi redan vid kl fyra.

men det minnet som alltid kommer finnas kvar var när alla fyra var stenpackade och vi var dumma nog att beställa en sk fiskskål (på svenska) hahha, kan tala om att ingen av oss kom hem på ett bra tag.
jag fick leda amelie hem och josse och erica kom hem flera timmar senare.


denna resan hade jag kunnat göra om år efter år och jag ångrar ingenting.
detta var världens roligaste grej jag gjort.
som tur är ska jag tillbaka den 12 juni och göra turkiet osäkert igen.

Kommentarer

  • erica säger:

    bästa resan

    2011-01-19 | 21:19:12

Kommentera inlägget här: